Iklan di FB banyak Scammer





Sejak Ekonomi negara dipanda kemorosotan dan Rakyat ramai hilang pekerjaan 
Ramai yang Cuba bangun bina ekonomi keluarga dengan menceburi bidang perniagaan 'Online'

Perbagai saluran chanel media sosial utk dijadikan platform pengiklanan.

Kalau nak iklan dilihat oleh semua pengguna Facebook maka perlulah langgang iklan berbayar yang dipanggil 'FB ADS'. 

Semakin banyak company2 yang menawarkan servis  pengiklanan FB ADS dengan bayaran yang tinggi. 

Tapi malangnya kebanyakan mereka yang menawarkan servis tersebut kebanyakan adalah scam dan semata2 nak mengambil kesempatan pada peniaga. 

Saya pernah minta servis satu company yang kononnya boleh buat iklan yang gempak Dan boleh hasilkan jualan sehingga juta2.... 

Syarikat tersebut memberikan pakej bermula dari RM1500 sehingga RM10,000. Kos tersebut adalah hanya utk setup iklan sahaja tak termasuk caj iklan harian. Mereka sarankan saya supaya letak bajet caj harian RM100/hari. 

Saya Cuba ambil servis mereka dari pakej Rm1500 dulu... 
Bermakna bulan tu saya habiskan utk FB ADS saya adalah RM4500. 

Setelah 2 minggu saya tengok tiada apa2 sambutan dari iklan yang mereka buatkan. 

Malah target tak capai... Boleh kata sale ZERO. 

Kos perclick sehingga RM8. 
Bermakna kos bajet RM100/hari tu hanya dapat berapa click. 

Selepas 2 minggu mereka minta feedback dari saya, 
Saya terus terang mengatakan servis mereka mengecewakan. 
Janji bulan bintang tapi hanya kosong saja... 

Bila mereka dengar feedback saya agak negatif mereka minta saya tukar ke  pakej yang tinggi , mereka kata barulah sale akan capai banyak... 
(Yang dimaksudkan pakej yang tinggi tu adalah pakej bernilai RM10,000)

Saya sound direct kat diorang 
'Kalau pakej RM1500 pun you tak boleh buat apa2 , nak minta ambik yang RM10,000 pulak ?!!' 

Terus dia bagi alasan macam2... 
Dia kata product saya susah nak dipasarkan la...
Konten saya tak menarik la... Padahal dalam pakej diorang janji akan buatkan konten sekali... 

Inilah scammer2 yang sedang memperdayakan Usahawan2 online. 

Perlu hati-hati... 

Nak belajar FB ADS Dan Google ads cara basic saya boleh ajarkan...

Hubungi saya 0196029839