RANCANG BUAT SIMPANAN ELAK BLACKLIST DAN KEMUFLISAN

 


Nak menyimpan tak perlu tunggu kaya.


Kadang orang kaya pun takde simpanan. Ini reality bukan cakap kosong atau  reka2.

Ramai saya jumpa orang yang ada kereta besar dan rumah besar bila tanya aset atau saving diorang kata takde apa2 aset. Umur dah nak masuk 50 tapi saving dan aset satu pun takde... Rumah mewah yang dia duduk hanya sewa , kereta besar pun masih hutang sampai installment RM2500 sebulan. 


Orang duduk kampung walaupun kerja menoreh getah , upah tebang pokok hutan, ambik upah mesin rumput pun ada saving utk anak masuk Univ .. ada yang ada aset dengan beli tanah kebuh tanam pokok durian .. diorang saving sampai boleh pergi Haji. 

Orang gaji beribu riban ni takde apa2 lagi... Umrah Haji pun tak sampai2. 


Ok, di sini saya ada tips nak tunjukan kepada anda bagaimana nak mulakan saving cara selamat dan tak berlaku kebocoran. 


Banyak orang share di media sosial Dan di vedio vlog2 tips saving selamat. Tapi perlu inhat  yang diorang tu ada bisnes nak lakukan product loan je... ada yang suruh masuk ASB la.. ada yang suruh beli rumah la.. ada yang suruh masuk saham la... terpulang pada anda sendiri.. 


Saya sendiri pengalaman buat perbagai jenis saving... sebutlah apa jenis saving pun... 

antara banyak-banyak cara saving paling selamat adalah saving EMAS.


Nak beli emas tak perlu tunggu kaya atau tak ada untung bisnes banyak2. 

RM10 pun dah boleh saving. 


Cara terbaik adalah beli emas dgn cara sikit2. 

Ada 3 cara beli emas yang saya rasa semua orang mampu buat. 

#1 Beli Emas cara tunai mengikut Jenis item. 

Contoh Emas Gold bentuk syiling 1 dinar dengan harga RM1200. Kita beli dengan bayar terus  cara Lumpsam dengan Amount RM1200 terus dapat 1 dinar. Ini bagi yang meniaga atau dapat komisen harian RM2000 keatas atau gaji bulanan RM7000-RM8000 elok sangat beli terus.


 #2 Cara kedua beli cara ansuran cara booking semasa harga murah. kerana apabila harga naik bulan depan kita tetap bayaran dengan harga kita book masa murah.  bayaran ansuran sebanyak 10x bayar maksimum tempoh 10bulan. 

Contoh 1 dinar harga terkini adalah RM1200.

Kita boleh bayar cara ansuran selama 10x atau 10bulan sebanyak RM120. 

Lepas habis 10 kali bayar kita akan diberikan emas 1dinar tu... 

Cara ni paling mudah dan saya  paling suka pilih cara ni. 


#3 Cara ketiga adalah cara saving sikit2 tak kira masa naik atau masa turun. Boleh simpan walaupun RM10 sehari. atau saving serendah RM100 setiap bulan. Cukup setahun kita boleh keluarkan emas fizikal dalam bentuk bar 1-4 gram atau 1 dinar. 


Kenapa saya kata saving emas yang terbaik ?

dalam post akan datang insyaAllah saya akan share.


nak daftar sebagai penyimpan emas secara konsisten setiap bulan boleh hubungi saya 0196029839

atau wasap saya http://0196029839.wasap.my

Atau terus daftar di link di sini 

Daftar akaun Emas