SIMPANAN KECEMASAN YANG PERLU ANDA MULAKAN DARI SEKARANG

  



Ada beberapa simpanan kecemasan yang perlu kita buat mulai dari sekarang terutama orang yang masih muda dan baru bekerja yang baru saja berumah tangga.


Simpanan kecemasan guna bila berlaku kecemasan. jika tiada sebarang kecemasan teruskan menyimpan. 


Antara jenis-jenis simpanan kecemasan 


Jenis #1

 SIMPAN KAT BANK 

 Buat simpanan tetap di mana-mana Bank yang mana kita nekad tidak akan usik duit simpanan tu... guna bila berlaku kecemasan sahaja.


Jenis #ke 2

 AMBIK ASB-i LOAN

Yang ni bagi mereka yang layak buat loan. Bagi yang tak layak buat loan tak perlua ambik. 

Kenapa saya kata bagi yang layak buat loan ? Kerana kalau tak ambik cara Loan kita takkan menyimpan. Kalau cara loan bila kita tak bayan Loan ASB pihak Bank akan call suruh bayar. 

Dari satu sudut nampak macam tak baik pasal ada interest Loan tu sendiri. Tapi di sudut yang lain agak baik pasal dia ada paksaan suruh simpan. 



Jenis #ke-3

SIMPAN DALAM AKAUN EMAS.

 Simpanan dalam akaun EMAS . apabila berlaku kecemasan kita boleh gunakan emas untuk dijual semula atau dipajak di mana-mana ArRahnu untuk dapatkan duit utk digunakan dalam waktu kecemasan.

Tapi kita perlu ingat simpan Emas juga ada kenaikan nilai emas itu sendiri. jika hari ni  kita simpan EMAS dengan nilai  RM1000 , 5 tahun akan datang nilai Emas tu dah jadi RM2000. 


Berdasarkan pengalaman saya Masa mula2 saya simpan Emas pada tahun 2016 dengan harga RM160/gram , hari ni harga emas dah naik ke RM280/gram. Saya dah ada keuntungan RM120 setiap gram . 


Bayangkan kalau orang yang ada Emas 1kg 5 tahun lepas agak-gak tahun ni berapa nilai emas 1kg tu? 



Terpulang kita nak pilih yang mana satu atau nak pilih ke semua cara.. 


Jika nak buat simpanan Emas saya sedia bantu anda...

Boleh hubungi saya 

TAUFIQ AMINI 

0196029839

http://0196029839.wasap.my


Atau terus daftar di sini Daftar akaun Emas